Online Terapi’nin (E-Terapi) Avantajları

• Online terapi hastalara ulaşılabilirliği artırabilir. Uygun koşullar oluşturulursa istedikleri yerden ulaşabilirler
  • Daha önce bireysel terapiye başlanan danışanlarla terapistin ya da danışanın başka bir şehre gitmesi nedeni ile online terapi aracılığı ile görüşmeye devam edilebilir.
  • Online psikoterapi aracılığıyla bazı durumlarda yüz yüze veya görüntülü konuşmayla ilgili yoğun çekingenlik yaşayan danışanlarla yazarak  görüşülebilir ve daha rahat bir şekilde utandıkları konuları açabilirler.
  • Danışanların önemli nedenleri varsa kimliklerini açıklamak zorunda kalmayabilir, demografik özellikler ve özgül yaşam olayları sorgulanmayabilir ve çözüm odaklı görüşme şansı bulabilirler.
  • Terapistin bulunduğu mekana gelmelerini engelleyen açık alan fobisi (agorafobi)  gibi ruhsal rahatsızlığı ya da fiziksel problemleri olan danışanlar için online terapi önemli bir seçenektir.
  • Online Terapi bazı danışanlar için kendi bulundukları ülkenin şartlarından daha hesaplı bir psikoterapi fırsatı olabilir.
  • Farklı bir ülke de yaşıyor olsanız da kendi ana dilinizde psikiyatrik değerlendirme ve psikolojik danışmanlık hizmeti almanız online terapi aracılığıyla mümkün olabilir.

Online Terapinin Dezavantajları

Online terapi  teknolojinin gelişmesi ve yaygınlaşmasından faydalanarak önemli bir fırsat sunmakla birlikte, kısıtlılıkları bulunmaktadır.

e-therapy

• Bireysel psikoterapide danışan ile terapist arasında kurulan göz teması, mimikler ve beden dili ile iletişimi aynı oranda sağlanamayabilir.
  • Kimliğini gizlemek isteyen danışanlarla çalışmak psikoterapistlere zor gelebilir.
  • Yeni yaygınlaşmaya başlayan online terapi ile ilgili yapılmış araştırma sayısı çok az ve çoğu olgu sunumu şeklinde. Etkinliklerinin kanıtlandığını iddia etmek henüz erken.
  • Psikoterapistin danışanın, danışanın da psikoterapistin gerçekten odada yalnız olup olmadığını bilmesi mümkün değildir.
  • Bireysel psikoterapi konusunda bilgili ve becerikli bir psikoterapist online terapi seanslarına aynı beceriyi yansıtamayabilir.
  • Hem danışan hem terapistin internet üzerinden iletişim kurmak için gerekli olan teknik bilgiye sahip olması gerekir ve bu konuda aksaklıklar yaşanabilir.
  • Bireysel psikoterapide terapist danışanının terapiyi terk etmek istediğini gözlemleme ve bu konuyu çalışma fırsatı bulabilir. Oysa online terapide rahatsızlık duyan bir danışan kolaylıkla tek tuşla oturumu kapatabilir.